Thursday, June 07, 2007

Pak Lah Di Hari Ceria


Berita-berita di media massa utama negara 'hangat' dan 'bingit'( kata seorang kawan saya di Johor) dengan cerita terbaru orang no 1 negara, Datuk Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi dan pilihannya Jeanne Abdullah..Lihat saja muka-muka depan akhbar utama di Malaysia, dipenuhi warna-warni keceriaan Pak Lah dengan keputusannya itu. Paparan seterusnya bolehla lihat dan tatapi akhbar yang ada...
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi memilih bekas Pengurus Kompleks Seri Perdana, Jeanne Abdullah, 53, sebagai pasangan hidup yang akan dinikahinya pada satu majlis sederhana dan hanya dihadiri keluarga terdekat, Sabtu ini.

Jeanne, anak sulung daripada empat beradik dan dilahirkan di sini pada 29 Julai 1953 ialah bekas adik ipar Allahyarham Datin Seri Endon Mahmud. Beliau yang berpisah dengan suaminya sejak 15 tahun lalu, mempunyai dua anak – Nadiah dan Nadene.Perdana Menteri, pada sidang media selepas merasmikan Konvensyen Perusahaan Kecil dan Sederhana (SME) 2007, di sini, petang semalam berkata, beliau memilih Jeanne kerana perwatakannya serasi, bersikap sederhana dan pandai membawa diri.“Saya sudah mengenalinya kira-kira 20 tahun dan dia sebenarnya keluarga, adik ipar Kak Endon apabila Jeanne berkahwin dengan adik arwah Endon tetapi dah berpisah sejak lebih 15 tahun lalu. Namun saya dapati dia cukup sederhana, peramah dan pandai melayan orang yang datang ke rumah saya.
Sumber : Berita Harian

0 Comments:

Post a Comment

<< Home